Skip to content

Działo się – i o to chodziło.

Wakacje zakończone, pora na małe podsumowanie.

Przez cztery turnusy Bezpiecznych Wakacji, naliczyliśmy ponad 6300 osobowejść - to chyba dosyć imponująca liczba. Zajęcia na poszczególnych świetlicach nieznacznie się różniły, aczkolwiek, dołożyliśmy wszelkich starań, aby wszędzie było ciekawie i na równie wysokim poziomie. Postaraliśmy się zebrać wszystkie aktywności na jednej liście aby dać pogląd na nasze działania. Przedstawia się to mniej więcej w taki sposób:

• Wycieczki w plener - grupy jeździły w różne, ciekawe miejsca, m.in. na Ścieżkę Przyrodniczą Rdziostów, do Lasku Falkowskiego, na Skałki. Organizowaliśmy tam ogniska, edukację ekologiczną a w wyjątkowo upalne dni, nawet ochłodę w rzece. Odbyła się również wycieczka do Piwnicznej. Pojechaliśmy tam pociągiem, co było dodatkową atrakcją.
  • Wizyty w Oddziałach Muzeum Okręgowego - gmachu głównym, Miasteczku Galicyjskim, Skansenie. W tych wyjściach, dotarliśmy nawet do oddziału w Podegrodziu. W czasie wizyty w Muzeum Lachów Sądeckich uczestniczyliśmy w bardzo ciekawych warsztatach dotyczących pszczół i kwiatów.
  • Wizyta, połączona z edukacją przyrodniczą w Instytucie Sadowniczym w Brzeznej.
  • Dzieci były w odwiedzinach, w Nowosądeckim Schronisku dla zwierząt - poznały pracę schroniskowych wolontariuszy oraz schroniskowe realia.
  • Odwiedziny i zajęcia edukacyjne w siedzibach Państwowej Straży Pożarnej oraz Straży Miejskiej.
  • Wycieczki do Starego Sącza - pobyt w Enklawie Przyrodniczej "Bobrowisko" oraz zwiedzanie miasta, połączone ze spacerem na platformę widokową, usytuowaną na Miejskiej Górze.
  • Dzieciaki miały okazję odwiedzić i poznać od podszewki również dość nietypowe ale jakże ciekawe miejsce, jakim jest Centrum Medyczne Batorego i niektóre jego pracownie.
  • W każdym turnusie, byliśmy na seansie filmowym w Kinie Helios, na zakończenie turnusów urządzaliśmy sobie pikniki w Parku Strzeleckim.

Zgodnie z hasłem tegorocznych Bezpiecznych Wakacji, które brzmiało: "U nas wszystko gra" - staraliśmy się aby faktycznie "wszystko grało". Graliśmy na instrumentach - tych przyniesionych z domu, jak i tych własnoręcznie wykonanych podczas zajęć. Graliśmy w planszówki (tu również ćwiczyliśmy pomysłowość i wykonywaliśmy swoje własne egzemplarze), karcianki oraz uczestniczyliśmy w sesjach RPG. Urządzaliśmy również świetlicowe zawody sportowe i gry miejskie.

Wiele aktywności, w których dzieci w czasie wakacji brały udział, były możliwe do spełnienia dzięki realizowanemu na naszych świetlicach projektowi pt. "Funkcjonowanie Placówek Wsparcia Dziennego w Nowym Sączu. Były to m.in. zajęcia z języka angielskiego, lepienie z gliny czy zajęcia taneczne z pomponami.

Ww. aktywności nie mogłyby się odbyć, gdyby nie cały szereg zaangażowanych osób: począwszy od Wychowawczyń i Dyrekcji Zespołu Świetlic Środowiskowych, przez Ludzi Dobrej Woli, którzy nas i u nas gościli, poświęcając swój często prywatny, wolny czas, aby podzielić się z nami ciekawymi informacjami i aktywnościami. Podziękowania, należą się również Wam - drogie dzieci i ich opiekunowie - za chęć uczestnictwa w naszych zajęciach i współpracę z wychowawczyniami.

Dziękujemy i do zobaczenia podczas kolejnych zajęć.