Skip to content

Tik tak tik tak – tak mija szybko u nas czas.

31 lipca 2023 rozpoczęliśmy III turnus Bezpiecznych Wakacji. Zajęcia zaczynamy od przygotowania kodeksu zachowania na najbliższe 2 tygodnie. Później udaliśmy się do Parku Strzeleckiego gdzie poznaliśmy się bliżej dzięki zabawom integracyjnym. Zagraliśmy w piłkę nożną, koszykówkę a niektórzy z uczestników zatańczyli. Był też czas na odpoczynek w strefie relaksu. Obowiązkowym punktem każdej wizyty w Parku Strzeleckim jest plac zabaw na którym korzystamy z dostępnych atrakcji. Po powrocie na świetlicę rywalizowaliśmy w piłkarzyki, bilarda i gry planszowe.
Drugiego dnia zajęcia otwiera nauka języka angielskiego. Później udaliśmy się na wycieczkę do Lasku Falkowskiego. W ramach rozgrzewki ćwiczyliśmy na urządzeniach siłowni pod chmurką. Przemierzając leśne ścieżki napotkaliśmy kilka przeszkód między innymi "Równoważnię Zygzak" oraz "Pachołki Slalom", które dzieciaki pokonały bez większych problemów. Poznaliśmy dendrofon czyli akustyczne właściwości różnych drzew, a dzięki zegarowi fenologicznemu zobaczyliśmy sezonową rytmikę zmian w przyrodzie. Następnie zwiedziliśmy skansen oraz Miasteczko Galicyjskie. To była cudowna wyprawa.
"U nas wszystko gra" - zgodnie z hasłem tegorocznych Bezpiecznych Wakacji w Klubie Kotłownia odbyły się zajęcia którym tematem przewodnim była szeroko pojęta rywalizacja w grach planszowych, stołowych, karcianych i zespołowych. Uczestnicy zajęć rywalizowali w bilarda, piłkarzyki, ping-ponga, dixit, twistera, małpki, blokus, statki, zgadnij kto to?, mafie, i inne. Układaliśmy puzzle, malowaliśmy kolorowanki i czytaliśmy książki.
Czwartkowe zajęcia na naszej świetlicy przebiegły pod hasłem - "glina". W ramach zajęć przygotowaliśmy talerzyki ozdobne w kształcie liścia lub kwiatu.

Zajęcia zostały przeprowadzone w ramach realizacji projektu pn. "Funkcjonowanie Placówek Wsparcia Dziennego w Nowym Sączu".

Tik tak...tik tak...czas nam mija nieubłaganie ale przy dobrej zabawie nawet nie zauważyliśmy że jesteśmy już na półmetku III turnusu Bezpiecznych Wakacji. W piątek udaliśmy się do kina Helios, by obejrzeć świetną animację "Miss Kraken". Bawiliśmy się wspaniale. Po powrocie każdy z nas spędzał czas według własnych upodobań część poświęciła czas na gry natomiast pozostali rozwijali swoje artystyczne pasje.
W kolejny dzień naszych Bezpiecznych Wakacji odwiedziliśmy Straż Miejska w Nowym Sączu gdzie poruszyliśmy temat jak poruszać się po drogach publicznych, a w szczególności uważać podczas przechodzenia przez jezdnię. Poznaliśmy znaki które mogą uratować nam życie. Dziękujemy za poświęcony nam czas, a otrzymane informacje wprowadzimy w nasze codzienne życie. Otrzymaliśmy odblaski dzięki którym będziemy lepiej widoczni na drodze. Później udaliśmy się na Małopolskiego Parku Rekreacji Przestrzennej przy ulicy Nadbrzeżnej. Na miejscu dzieci miały możliwość skorzystania z wielu atrakcji placu zabaw.
Środę w drugim tygodniu turnusu rozpoczęliśmy od zajęć z logopedii oraz języka angielskiego. Następnie udaliśmy się na ruiny sadeckiego zamku, gdzie wykonaliśmy pamiątkowe foto uczestników III turnusu. Na pobliskim placu zabaw dzieciaki miały czas dla siebie. Po zakończonej zabawie udaliśmy się do Muzeum Okręgowe w Nowym Sączu a dokładniej do Domu Gotyckiego gdzie zobaczyliśmy miedzy innymi akt lokacji miasta Nowego Sączą, makietę zamku, starodawne meble czy ikony. Wizytowaliśmy również w Galerii Marii Ritter - nowosądeckiej malarki. Została przybliżona nam jej historia, oraz pomieszczenia które zostały zachowane z okresy XVIII i XIX wieku.
Dziewiąty dzień turnusu rozpoczęliśmy od zajęć z języka angielskiego. Następnie gościliśmy Świetlicę Kaduk na kolejnych zajęciach z ceramiki, na których kontynuowaliśmy zeszłotygodniowe dzieła. Za pomocą farb wymalowalismy nasze talerzyki dekoracyjne.
I stało się - w piatek zakończyliśmy III turnus Bezpiecznych Wakacji 2023. Ale zanim nastał czas pożegnania odbył się Piknik Zespół Świetlic Środowiskowych. Były tańce, integracja między świetlicowa i dobra zabawa na świeżym powietrzu. Dziękujemy wszystkim uczestnikom.