Zajęcia teatralne stanowią szczególną formę aktywności i ekspresji twórczej dla dzieci. Aktywność dziecka należy do jego sfery rozwoju i trzeba ją właściwie stymulować i pobudzać przez odpowiednie zabawy, a taką jest niewątpliwie zabawa w teatr. Zajęcia teatralne wpływają korzystnie na wszechstronny rozwój dziecka, stanowią również uzupełnienie treści programowych, sprzyjają poszerzaniu i utrwalaniu wiadomości.
Cele zajęć teatralnych:
- rozwijanie kompetencji wiedzy o teatrze,
- kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem ojczystym w zakresie mówienia prozy, recytacji poezji,
- wyrażanie przeżyć, nastrojów, emocji za pomocą gestów, ruchów, mimiki,
- wdrażanie do odkrywania swoich uzdolnień scenicznych, wczuwania się w rolę i akcję,
- zdobywanie umiejętności improwizacyjnych i naśladowczych,
- rozwijanie umiejętności kreowania odgrywanych postaci i identyfikowania się z nimi na scenie,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-motorycznej,
- stwarzanie sytuacji do rozwijania zdolności koncentracji, ćwiczeń pamięci, ćwiczeń oddechowych,
- rozbudzanie wyobraźni scenicznej i scenograficznej
W ramach warsztatów, planowana jest realizacja spektaklu "Rzecz się stała niesłychana".
Autorski spektakl oparty jest na tekstach Jana Brzechwy, które połączone ze sobą, tworzą spójną całość,
Spektakl ten będzie przeniesieniem uczestników w świat poezji, a także jest odpowiedzią na różne dziecięce pytania, od tych zadawanych przez Stasia Pytalskiego, po rozterki Kucharza, który mówi , „Kto je śledzie po obiedzie”? Na pytanie „Dlaczego dzieci kiedy już dorosną, przestają śmiać się martwią się i złoszczą?" - muszą odpowiedzieć sobie wszyscy dorośli. Nam zależy, by dzieci jak najdłużej były dziećmi i by miały czas na zabawę.
Zwieńczeniem zajęć było przedstawienie, które odbyło się 19 czerwca o godzinie 17:00. Wzięli w nim udział wszyscy mali aktorzy - na widowni miejsca zajęli ich najbliżsi - rodzina i przyjaciele. To było dla dzieci wspaniałe doświadczenie, które z pewnością zaplusuje w przyszłości.