Skip to content

Profilaktyka uzależnień

Dziś środa, cykl profilaktyka uzależnień -
Temat: Czynniki ryzyka i czynniki chroniące przed uzależnieniami.
Ważne i istotne na które należy zwrócić uwagę.
Może być zdjęciem przedstawiającym tekst „恭樣 恭 CZYNNIKI RYZYKA I CZYNNIKI CHRONIĄCE PRZED UZALEŻNIENIAMI”
Może być zdjęciem przedstawiającym odzież wierzchnia i tekst „ZAPOBIEGANIE JEST LEPSZE NIŻ LECZENIE, ZWŁASZCZA GDY ΝΑ COŚ NIE MA LEKARSTWA.”
Może być zdjęciem przedstawiającym co najmniej jedna osoba, włosy i tekst „新* CZYNNIKI RYZYKA TO: CECHY OSOBOWE, SYTUACJE, WARUNKI I WYDARZENIA ŻYCIOWE POTENCJALNIE WPŁYWAJĄCE ΝΑ POJAWIENIE SIĘ PROBLEMÓW W OBSZARZE ZDROWIA PSYCHICZNEGO, ZWIĘKSZAJĄCE PRAWDOPODOBIEŃSTWO ICH WYSTĄPIENIA”
Może być zdjęciem przedstawiającym co najmniej jedna osoba, włosy i tekst „安* INDYWIDUALNE CZYNNIKI RYZYKA: NISKA SAMOOCENA DEFICYTY ROZWOJOWE NADPOBUDLIWOŚĆ SŁABA ODPORNOŚĆ ΝΑ FRUSTRACJĘ, NIEDOJRZAŁOŚĆ EMOCJONALNA SPOŁECZNA, SŁABA KONTROLA WEWNĘTRZNA, CECHY CHARAKTERU TAKIE JAK: IMPULSYWNOŚC, SKŁONNOŚĆ DO ZACHOWAŃ RYZYKOWNYCH, WYSOKI POZIOM LĘKU PODATNOŚĆ NA WPŁYWY NIEPOKOJU”
Może być zdjęciem przedstawiającym co najmniej jedna osoba, włosy i tekst „ODZINNE CZYNNIKI RYZYKA. NIEKORZYSTNE CZYNNIKI PRENATALNE (PALENIE PAPIEROSÓW LUB PICIE ALKOHOLU PRZEZ MATKĘ W CZASIE CIĄZY) BRAK WIĘZI z RODZICAMI WROGOŚĆ WOBEC DZIECKA, KONFLIKTY RODZINNE z UDZIAŁEM DZIECKA NIEPRAWIDŁOWA REALIZAGJA RÓL RODZICIELSKICH (SŁABY NADZÓR NAD DZIECKIEM, SUROWA DYSCYPLINA W DOMU LUB BRAK DYSCYPLINY, NIEKONSEKWECJA WYCHOWAWAWCZA) NTYSPOŁECZNE WZORCE RÓL W DZIECIŃSTWIE NEGATYWCE WZORY STARSZEGO RODZEŃSTWA, CHOROBY PSYCHICZNE RODZICÓ”
Może być zdjęciem przedstawiającym co najmniej jedna osoba, włosy i tekst „ODZINNE CZYNNIKI RYZYKA. NIEKORZYSTNE CZYNNIKI PRENATALNE (PALENIE PAPIEROSÓW LUB PICIE ALKOHOLU PRZEZ MATKĘ W CZASIE CIĄZY) BRAK WIĘZI z RODZICAMI WROGOŚĆ WOBEC DZIECKA, KONFLIKTY RODZINNE z UDZIAŁEM DZIECKA NIEPRAWIDŁOWA REALIZAGJA RÓL RODZICIELSKICH (SŁABY NADZÓR NAD DZIECKIEM, SUROWA DYSCYPLINA W DOMU LUB BRAK DYSCYPLINY, NIEKONSEKWECJA WYCHOWAWAWCZA) NTYSPOŁECZNE WZORCE RÓL W DZIECIŃSTWIE NEGATYWCE WZORY STARSZEGO RODZEŃSTWA, CHOROBY PSYCHICZNE RODZICÓ”
Może być zdjęciem przedstawiającym co najmniej jedna osoba, włosy i tekst „恭 CZYNNIKI RYZYKA ZWIĄZANE ZE SZKOŁĄ ZŁY KLIMAT SPOŁECZNY SZKOŁY, NISKI POZIOM NAUCZANIA, BRAK WSPARCIA NAUCZYCIELI WOZESNIE NIEPOWODZENIA W NAUCE NEGATYWNY STOSUNEK DO SZKOŁY OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH PROBLEMY z ZACHOWANIEM”
Może być zdjęciem przedstawiającym co najmniej jedna osoba, włosy i tekst „林* CZYNNIKI ZWIAZANE ZRÓWIEŚNIKAMI ORAZ CZYNNIKI ŚRODOWISKOWE PRZYNALEŻNOŚĆ DO NIEKONSTRUKTYWNEJ GRUPY RÓWIEŚNICZEJ RÓWIEŚNICY PROBLEMAMI W ZACHOWANIU, NIE RESPEKTUJĄCY NORM SPOŁECZNYCH, UŻYWAJĄCY SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH) ODRZUCENIE PRZEZ RÓWIEŚNIKÓWORAZ OBSERWOWANIE U NICH APROBATY DLA UŻYWANIA SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH”
Może być zdjęciem przedstawiającym co najmniej jedna osoba, włosy, odzież wierzchnia i tekst „CZYNNIKI ŚRODOWISKOWE: DUŻA DOSTĘPNOŚĆ SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH NASILENIE PRZEMOCY WŚRODOWISKU LOKALNYM DYSKRYMINACJA ORAZ PRZEMOC”
Może być zdjęciem przedstawiającym odzież wierzchnia, kwiat i tekst „CZYNNIKI CHRONIĄCE TO CECHY, SYTUACJE, WARUNKI WYDARZENIA ŻYCIOWE, KTÓRE ZMNIEJSZAJĄ PRAWDOPODOBIEŃSTWO WYSTĄPIENIA PROBLEMÓW IZABURZEŃ. SĄ ONE RODZAJEM BUFORA, KTÓRY REDUKUJE WPŁYW CZYNNIKÓW RYZYKA, MODYFIKUJĄC ICH POTENCJALNY NEGATYWNY WPŁYW, SAMYM ZWIĘKSZAJĄC ODPORNOŚĆ JEDNOSTKI NA TRUDNE SYTUACJE ŻYCIOWE TYM”
Może być zdjęciem przedstawiającym co najmniej jedna osoba, włosy i tekst „CZYNNIKI CHRONIĄCE INDYWIDUALNE: WYSOKA INTELIGENCJA, ZDOLNOŚĆ UCZENIA SIĘ CIEKAWOŚĆ POZNAWCZA POSIADANIE PLANÓW CELÓW ŻYCIOWYCH, ASPIRACJE EDUKACYJNE POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI, WIARA WE WŁASNE MOŻLIWOŚCI OPTYMIZM UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE (ASERTYWNOŚC, POCZUCIE WŁASNEJ SKUTECZNOŚCI, POROZUMIEWANIE SIĘ z INNYMI W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH)”
Może być zdjęciem przedstawiającym co najmniej jedna osoba, włosy i tekst „CZYNNIKI CHRONIĄCE RODZINNE I ZWIĄZANE ZE SZKOŁĄ: WSPARCIE ZE STRONY RODZICÓW. ZASPAKAJANIE POTRZEB DZIECKA (EMOCJONALNYCH, SPOŁECZNYCH, MATERIALNYCH) ZASADY RODZINNE, JASNE OCZEKIWANIA RODZICÓW POCZUCIE PRZYNALEŻNOŚCI DO SZKOŁY POZYTYWNY KLIMAT SZKOŁY WSPARCIE NAUCZYCIELI, OKAZJE DO PRZEZYWANIA SUKCESU I ZPOZNAWANIA WŁASNYCH OSIAGNIE”
Może być zdjęciem przedstawiającym co najmniej jedna osoba, włosy, odzież wierzchnia i tekst „林* CZYNNIKI CHRONIĄCE RÓWIEŚNICZE I ŚRODOWISKOWE PRZYNALEŻNOŚĆ DO POZYTYWNEJ GRUPY RÓWIEŚNICZEJ (RÓWIEŚNICY AKCEPTUJĄCY NORMY, z ASPIRACJAMI EDUKACYJNYMI, PROSPOŁECZNI) ZAANGAŻOWANIE W KONSTRUKTYWNĄ DZIAŁALNOŚĆ (DOSTĘP DO KLUBÓW MŁODZIEŻOWYCH, SPORTOWYCH, WSPÓLNOT RELIGIJNYCH, WOLONTARIAT PRZYJAZNE BEZPIECZNE SĄSIEDZTWO (DOSTĘP DO OŚRODKÓW REKREACJI, KLUBÓW ŚWIETLIC, OŚRODKÓW INTERWENCJ KRYZYSOWEJ) OBECNOŚĆ WSPIERAJĄCYCH MADRYCH DOROSŁYCH (MENTORÓW, WYCHOWAWCÓW, TRENERÓW ITP.)”
Skip to content